tisdag 23 mars 2010

Lackerat och klart.....


Ny kulör något ljusare än tidigare, känns helt okej och så får vi se vad Magistern tycker !
Det är nu man märker skillnaden på blankheten, det var nog så att båten hade mattats en hel del tidigare.
Förhoppningsvis skall det bli lite lättare att hålla båten ren ett tag framöver.
Beträffande läxan jag fått av Magistern gällande alla gäddbeten så är jag nog den värsta eleven han haft, för jag törs lova att jag kommer nog inte veta några fler betesnamn i år än vad jag gjorde i fjol. Så ska det bli bättring på det så får vi nog börja hålla kvällskurser i betesnamn, tillverkare, färger,krokfabrikat, ja jag vet inte allt vad man skall kunna.

Det finns ett namn jag aldrig glömmer "eken"
Mike The Pike

3 kommentarer:

  1. Färgen är jättefin!! Vi kommer vara osynliga mot den alltid lika blå hjälmarhimlen.
    "Det stora blå" heter väl en film av Luc Besson där en fridykare i slutet får nå´ spatt och simmar bort i djupet. Det känns som att man skulle vilja göra likadant... (Dock ovanför vattenytan, med tillräckligt mycket snus och kaffe samt fiskespöet i handen.)

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade färgen, beträffande den blå himlen så har jag minnen av en gråsvart himmel som vi fick försöka åka ifrån ett flertal gånger !
    Så vi kanske valde fel färg ?

    SvaraRadera
  3. Nog är det så allt... Vi kom väl på att INGET väder är tillräckligt dåligt väder, bara man är tillräckligt intresserad/tokig. Så länge båten står pall och man har tillräckligt med ballast i fickorna för att inte blåsa överbord så går det!

    SvaraRadera