fredag 31 oktober 2014

Dags igen...


Nu var det  ett tag sen det blev något skrivet på bloggen, men vi får väl bättra oss.
Fredag förra veckan blev det lite kustfiske efter gädda tillsammans med Jarmo, varför skrevs det inget då ?
Jo, det var så enkelt att det fanns inget att skriva om, trots att vi tyckte vi hade bra förhållanden för ett bra gäddfiske så hjälpte det inte med att vi fyllt båten med beten och hoppade över frukost mackan med kaffe.
Jarmo lirkade upp en liten gädda under förmiddagens fiske innan det var dag för en varm lunch som bestod av Bullens pilsnerkorvar med bröd och västkustsallad.
Ingen dum lunch bara att värma burkarna på glödbädden och sedan servera, snabbt och enkelt då dagarna blir allt kortare.
Själv hade jag inte en endaste påhälsning under förmiddagen, så det blev att plocka fram en liten favorit på eftermiddagen för att rädda hedern.
Rätt val skulle det visa sig, sju åtta snabba snärtor blev det under eftermiddagen innan det var dags att runda av för hemfärd.
Men inte var vi ledsna för det, vi ska tillbaka och då med ännu mer beten för något ska vi lura dom med :-)
Idag blev det ett besök på Sporting igen, kom jag tomhänt därifrån ?
Icke, det är ungefär lika enkelt som att lura godis av barn att släppa in mej på sådana butiker, massor av hyllmeter med godis åt alla sjöars gäddor :-)
Dessa fyra skapelser följde villigt med hem för att försöka hjälpa mig att få en gädda i morgon då jag ska fiska med lite ny besättning.
Jag och en festarsugen Matros som ska fiska till lunch får med oss Staffan som ska få lära sig hur det är att pannbensfiska efter gädda :-)
Eller är det så att gäddorna är på plats och väntar på dessa skönheter som jag tänker erbjuda gäddorna i morgon.
Hur det går får vi se i morgon, hur som helst ska det bli kul att komma ut igen efter en veckas arbete :-)


Är det i morgon det hugger en riktigt stor gädda ?
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Oboy, vilken "svartborre-bulle"! Undra om toalettporslinsfärgen fastnar på den? Snart i min box!

    SvaraRadera