söndag 25 augusti 2013

En sargad fighter...


Fantastiskt skönt att få tillbringa hela Söndagen på sjön tillsammans med hustrun i strålande sol och värme.
Men visst var båten laddad med lite fiske prylar också.
Med en ny jerk påk inför höstens fiske så var jag lite nyfiken om det skulle bli någon skillnad då jag tyckt att den utbytta 6" varit lite för kort.
Den nya 6,9" påken blev en glad överraskning, lite längre mellan rullfäste och toppögla och lite längre handtag gav känslan av längre kast och lättare att hålla betet igång med mindre handledsrölese.
Inbillning kanske, men nöjd blev jag i alla fall så denna roots 6,9 skall få jobba hårt i höst :-)


Det är väl bäst att redan nu ligga i hårdträning inför Pike Open i Västervik i Oktober då jag ska fiska tillsammans med Staffan i tre dagar, för jag kan tänka mej att det finns ett par gäng duktiga gäddfiskare från Arboga som gärna sätter oss på plats :-)
Nåväl dagens träning gav en sargad fighter på 85 cm och 4,10 kg, alltid en början :-)
Team Tre Krökar och Wet Willy det ska bli skitkul och tillbringa ett veckoslut med massor av gäddfiske i Västervik :-)

Dags att börja med mängdträningen nu :-)
Mike The Pike

2 kommentarer:

  1. Ja, det är väl skönt att du kommer ut på sjön...

    SvaraRadera
  2. Trodde det bara var golfare som använder en handske. =)

    // Björndahl

    SvaraRadera