lördag 13 juni 2009

Jiggfiske på Hjälmaren

Detta vart slutresultatet av Magisterns och mitt gösfiske på Hjälmaren i dag.
Smörstekt gösfile med färskpotatis, exotisk frukt och en sås gjord på grekisk yougurt, som sköljdes ner med en skummande Norrlands guld :-)
Livet kan vara underbart ibland
Jaru magistern jag tycker detta var värt ett MVG eller ?

Skit fiske på er
Miche



Inte så illla en nyfiskad gös panerad och smörstekt Mmmmm


Ja som tur är så är det en duktig lärare man får vara ute och fiska med, idag visade han vilken färg som gällde för dagen. Men ej till dagens största för det lista jag ut själv !!!
Men det ska vi hålla lite hemligt för Fredda så han har något att tänka på till nästa gång.
Det blev 15 gösar idag, 10-5 till magistern, så det är väl bara att lyfta på hatten :)
Dagens största 3,38 kg.


Men efter mycket möda lyckades även jag med bedriften att lura en gös !!

Äntligen fick man lite tid över för lite gösfiske, efter en hektisk arbetsvecka som avslutades med skolavslutning för min dotter med allt vad det innebär (-:
Jarmo och jag fick fiska själva idag, och anledningen till det var antagligen att Fredda tyckte att sänghalmen var bättre en en fisketur med gubbarna.
Valet var antagligen enkelt eftersom han hade skolavslutning i går.
Förresten får jag väl gratulera dej Fredda till ditt fasta jobb som skopsnok eller vad det nu var:-)
Ja idag har magister Jarmo haft en lektion i jiggfiske för mej, han visade direkt vart skåpet skulle stå med denna vertikalfiskade gös :-(













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar