söndag 21 april 2013

En lång väntan kan snart vara slut....


Inget fiske idag även om vädret inbjöd till ett pass, istället blev det en dag i familjens tecken.
En tur till Hjälmaren i det soliga vädret gjorde inte ont.


Att strosa omkring och fundera lite längs med stranden för tankarna till ett och annat äventyr som vi haft och förhoppningsvis ska det bli många till.


Att våren har gripit tag i naturen märks verkligen fåglar kvittrar glatt och sommarstugeägarna börjar feja på sina små paradis.
Hackspetten har tydligen ett paradis på denna plats, vi såg åtta stycken som alla knackade på för att tala om att nu är det vår.


Själv fann jag en plats där jag kunde njuta av vårsolen och beskåda den efterlängtade islossningen :-)


En gammal båtplats som bara väntar på att fylla sin uppgift.


Månde det ha njutits av många solnedgångar på denna ljugarbänk, av spade och borste att dömma så har denna plats förmodligen besökts i många år :-)


Min dotter lapade sol medans man kunde se hur pimpelfiskarnas bilspår genom vassen sakta suddas ut av våren.
Med en vecka till av värme så tror jag inte det går att hitta många spår efter vinternfiskarnas vägar ut på sjön.
Men lika fort kan jag tänka mej att vinterfiskarnas spår ersätts med båtfiskares spår som bara suktar efter öppet vatten :-)

Vad ska vi fiska idag ska väl tälta i väntan på öppet vatten eller ?
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar