söndag 14 april 2013

Nytt premiär försök....


Med meterologer som lovat strålande söndagsväder så fick det bli en dag på ån för provkörning efter reparation.


Att det inte skulle bli något fiske denna dag kunde man se redan igår då ån mest liknade någon grumlig flod som svalt en regn katastrof.
Alltså siktdjup lika med noll.


Men en som inte verkar bry sej om vatten kvalitén är bävern för det ser ut som den vaknat och tyckt att våren är sen så det är bäst att fylla på med lite ny isolering på hyddan.
Ett redigt lass med energiskog har stulits från andra sidan ån och fraktats över till hyddan.


Motorn fick gå ett par timmar idag, efter lite småjustering så verkar den vara i slag igen så nu får vi hoppas på mer mildväder så isarna släpper.

 
En sortering i beteshinken var det närmaste jag kom ett fiske idag, men Magistern och jag har i alla fall avklarat premiären och han fick känna lite på sitt nya vertikalspö som förmodligen skall böjas djupt många gånger denna vår:-)
Vårtecken då, jo visst måsarna är på plats och väntar på norsen som snart är på plats och efter de har gubbarna en hektisk tid framför sej då det ska jagas gös tidig morgon, middag, kväll och säkert någon helg.
Gott kaffe och dåligt väder får vi vara nöjda med denna gång !

Nu är vi i alla fall på G :-)
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Om motorn funkade i Pucko, ska det nog fungera i Hjälmarens bölja. Det är tur att jag har en egen service-man!! Jag känner mig trygg.

    SvaraRadera