fredag 3 december 2010

Myyys


Tänk om inte om vore - då vore is och snö möjligtvis regn och rusk. 20 minusgrader vore 3-4 plus. Man satt just nu och gick igenom var, hur, när vi skulle blöta beten. Långkalsonger, raggsockor,termobyxor, mössor med öronfläppar, morgnar med ihopsamlade, genomfrusna änder vore en fantasi... Men ack, ack - verkligheten slår en i plytet som en nattgammal disktrasa med lukt av gårdagens vitlökssås. Kul vet jag inte om det är. Visst, man kan längta efter isfiske. Men jag tror varken Michael eller jag får ståpäls av dylikt. Missförstå mig inte - jag trivs med pimpelspö, sittande på skrylla. Men frågar ni mig, slår båteriet iseriet tio gånger av tio.

Idol är på gång - och i vanliga fall sitter jag och meckar jerkprylar, gör goda mackor. Inte idag.

Vad gör vi?

1 kommentar:

  1. Jag har inte ens tittat åt fiskeprylarna av ren depression över sista tidens kyla.
    Dessutom är Idol förstört när Linnea fick åka hem förra veckan.
    Så vad ska man trösta sej med ?
    Julklappshandel, promenader, tv tittande nääää !! Vi får lov att hitta på lite aktiviteter som får tiden att gå lite fortare så den värsta abstinensen försvinner :-)

    SvaraRadera