tisdag 17 maj 2011

Med många järn i elden !


I går kväll fick Magistern och jag sällskap under kvällens gösfiske, Staffan hade slitit sig från arbete, familj och snickerier :-)


Snart nog skulle han visa sig på styva linan, nu skulle gubbarna sättas på plats och det ganska omgående !


En fokuserad herre lyckades manövrera in denna granna gös i nätet och började tala om PB, men tyvärr räckte inte det till nytt PB vågen stannade på 3,16 kg.


Men nog var herrn nöjd med fångsten av ansiktsuttrycket att döma, tyvärr så hade herrn glömt den bokade tiden till bromsservice på bilen ! Så efter diverse telefonsamtal om strypbrickor, spackelbilar bromsbelägg, bromsskivor och gud vet allt så var det bara att bryta upp för ett bromsbyte :-)

Vad ska man göra ?
Snickra, mecka bil, mecka spackelbil, åka raggarbil, ligga hemma på Söndagar och läsa fiskebloggar......

Magistern och jag tycker det är bäst att fiska så mycket som möjligt :-)
Mike The Pike

4 kommentarer:

  1. Jag vet vad han vill, innerst inne! Inkubationstiden är över och herrn är totalsmittad...

    SvaraRadera
  2. Ja efter samtal med herrn i fråga på förmiddagen så verkar det stämma...

    SvaraRadera
  3. En smitta jag trivs med faktiskt. Tänker inte lägga en sekund till sökande av medicin.

    SvaraRadera
  4. Hi Hi jag tror det blir en liten tävling på ån på lördag kg per båt.dom äldre gentlemännen mot dom mindre rutinerade pojakarna ja det ser jag fram emot :)

    SvaraRadera