fredag 30 juli 2010

Dags för ett avbrott i maratonfisket :-(


Uppstigning kl 04,00 som vanligt, starta datorn, brygga lite gott morgonkaffe, och morgonen kändes helt okej.
Med en kopp kaffe så var det dags att kontrollera dagens väderprognoser, jag anade oråd redan när jag klev upp, utanför står en ljuvligt  stor björk med en enormt tät och fin krona som brukar ge en fingervisning om vilket väder man kan förvänta sej då man öppnar upp väderprognoserna på datorn.
Och så även idag, när denna vackra krona mer börjar få likheten av en flugsmälla så brukar jag dra öronen åt mej.
Men det har hänt tidigare att det skiljt en del på vädret i stan och vid sjön så det sista hoppet hade inte övergett mej, så det var bara att surfa ut i cyberrymden och jaga diverse väderinformation för Hjälmaren denna dag.
Att jag skulle klara av en regnig dag till var jag helt övertygad om, bara man fick leta fram lite nya persedlar som klarar av ytterligare en dag med tropiskt regn.
Men vindstyrkor mellan 7 och 11 m/s känns inte så tilltalande för ett vertikalfiske i ensamhet,så idag ska Hjälmarens gösar skonas från mitt envisa lirkande med jiggen i deras gömmor.
Men en sak är säker, och det är att det ska inte bli längre uppehåll än att trädkronan slutat likna en flugsmälla :-)
I bakhuvudet har det funnits planer på att fiska i en annan mindre sjö vid de tillfällen vinden skulle bli för häftig, men med gårdagens häftiga regnande så känns det som denna dag behöver användas till att ställa i ordning båt och fiskeutrustning för kommande äventyr.
Så även denna sjö ska skonas från en dåres envisa lirkande med jiggen i gösens gömmor.

Efter regn kommer sol och efter vind kommer stiltje  !!!!
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar