fredag 2 november 2012

Ungdom vs. gubbe....


Bäst att fylla på med ett par ungdomliga Mac Mio tailar inför morgondagens gäst äventyr med Mattias och Molla.
Med Magistern nedbäddad i feber så får jag ensam hålla flaggan i topp i morgon, och inte vill vi torska på ungdomlig list så för säkerhets skull får ett par tailar agera lådvärmare om allt går som jag vill.
Jag har inte fallit för trycket att fiska med tailbeten ännu, men man vet aldrig i morgon kanske jag måste vika mej.
Då två ungdomliga och duktiga gäddfiskare förmodligen kommer försöka läxa upp mej i detta roliga fiske :-)

Magistern jag biter ihop dubbelt i morgon och fiskar för dej med.
Mike The Pike

3 kommentarer:

  1. Krya till Magistern... Vi skall ta väl hand om den gamle. Vi låter han få mest, så tar vi dom stora.. Som en vis gäddguru sa. "sometimes u have to go for the big ones"

    Väl mött imorgon, kul att du är med kusin.

    SvaraRadera
  2. Är det någon som vet hur det känns att inte få gädda så fråga mig:) kommer bli intressant höra hur det går i morgon,2 mot 1 dåliga ods men en gammal räv ger sig inte det vet jag krya på dig jarmo mvh staffan

    SvaraRadera
  3. Tackar för vänligheterna - gissa om det värmer, det har varit riktigt risigt. Ni vet hur det är när vi karlar blir riktigt febriga. Nu har det vänt, och det blir alldeles för långt till nästa fänge. Skönt dock att man kan sitta i stugvärmen och nätfiska...

    SvaraRadera