måndag 28 september 2015

Nära skjuter ingen hare....

Tanken var att jag och Bullen skulle åka en sväng ner till ån ikväll och ta några kast efter min fiskefria helg, men eftersom det höga vattenståndet och väldigt strömt vatten så tänkte vi strunta i det.. Men mitt fiskesug tog över och det visade sig inte vara helt ogjort att åka ner själv en sväng! Jag hittade ett fint bakvatten och började fiska, tanken slog mig om jag fick med mig någon tång så jag kastade ett öga i hinken och tången låg kvar i förrådet! Jag kastade utt min mc-tail vevade några varv och stannade, då bara small det!

Upp med telefonen, som tur var svarade Bullen direkt och kommer ner och hjälpet mig med vägning och fotografering Det räckte inte riktigt över den magiska 10- kilosgränsen.... Damen var 107 cm lång och vägde 9,95 kilo! 
Kul med nytt PB är det ju alltid men förhoppningarna är att det inte varar så länge med tanke på att hösten bara har börjat :-) 

4 kommentarer:

  1. Grattis till nytt PB Fredrik :-)
    Detta är förhoppningsvis ett kortvarigt PB för visst ska vi knäcka dom ett par gånger i höst :-)

    SvaraRadera
  2. Ja nog ska vi göra ett tappert försök! De är på g! :-)

    SvaraRadera
  3. Nu kanske du kan byta ut bilden här till höger...

    SvaraRadera
  4. Faan va kul,, två PB från land.. Sälj båten !!
    Mvh Fredde

    SvaraRadera