torsdag 30 september 2010

Höst och smygande kyla.....


Jag tycker alla årstider har sin tjusning, visst är det skönt med sommar och sol men en färg grann höst är inte så illa heller .
Det är bara att passa på och njuta så länge dessa färgranna trädkronor förgyller vår vardag :-)


En trio ny inhandlade höstlika plastbitar för kommande äventyr i Hjälmarens djupaste vikar.
Inte vet ja, men man får väl hoppas gäddorna har lite sug efter höstfärgade plastbitar denna höst.
Förhoppningsvis blir det en stund över på Söndag för lite fiske, det återstår att se vad Magistern har för ess i rockärmen, gös, abborre eller gäddfiske vad vet jag !


Vart efter löven byter färg och vissnar så väcks suget allt mer efter att få jaga efter lite stridbara höst gäddor.


Det återstår väl att se om höstfisket blir bättre än det katastrofala vårfisket efter gädda.
Att jag är fiskesugen det är säkert, så nu är det bara att hoppas att det flyter på med dotterns flytt i morgon och på Lördag så kanske det öppnar sej för ett trevligt äventyr på Hjälmaren igen !
Vi håller tummarna Magistern :-)

På tok för lite fiske !
Mike The Pike

6 kommentarer:

  1. Idol för fulla muggar. Life is good!?
    Vi kör på söndag - 9 m/s eller inte. Jag tror vi får sudda bort vertikaljiggningen, och låta maskarna vila. Det kanske räcker med "pullens" tre nya höstjerkar... vem vet? För säkerhets skull tar jag med mig ett par extra.
    Träffade fiskekompisar på zoo, som var inne på samma tankar. Kanske träffas vi bland Hjälmarn's vita gäss?
    Sjön visade upp en hög temperatur sist, (15), men med tanke på veckans grymt kalla nätter har nog vattnet kylts av. Kanske de grönslemmiga har hittat in till mina lävikar?

    Skrik till om ni behöver en "stark" rygg/ska vi inte fiska snart: Jarmo

    SvaraRadera
  2. Det blir en tidig uppstigning i morgon, resa till Strängnäs och färdigställande av dotterns lägenhet.
    Så om inte hustrun har några invändningar så har jag tänkt stryka halsduken och plocka fram vintermössan :-)
    IDOL Linnea rockar fett !!!

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte annat än hålla med... trots mitt-i-nät-fiske... Vetja om vi ska beställa nå't nytt från USA?

    SvaraRadera
  4. Skulle kännas fint, mest prylar närman dör vinner :-)

    SvaraRadera
  5. What about a couple of jerkbaits. They might be killing competition back here on Lake Hjalmaren...

    SvaraRadera
  6. Är det så ?
    Då är det väl bara att slå till :-)

    SvaraRadera