söndag 5 september 2010

Jodå... så att...

Gröt i magen, kaffekoppen bredvid mig. Stängde av mobilväckningen innan den hade en chans. Hur blir det idag? Kan tänka mig att det finns herrar i båten som gärna släpper ned elmotorn för vertikalfiske - det gör jag gärna. Men ska jag vara helt ärlig så passar nog kastjigg mitt sinnelag bättre, det blir mer aktivitet. Skillnaderna är naturligtvis fler. Jiggen dansar längre kring varje knöl vid vertikalfiske, man hinner reta sega, stillastående gösar längre. Det finns tillfällen då detta ger fler hugg. En riktig smäll med linan rakt under båten känns i hela armen.
Men om typen av fiske inte spelar någon roll, föredrar jag vevandet, kastandet, den lilla valfriheten av fiskeplats. Ett hugg på längre lina, med efterföljande längre drill är inte heller så tokig!

Förresten - god morgon...

2 kommentarer:

  1. Skönt och se att du inte har försovit dej !!!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är taggad så här på morgonen !
    Vilket fiske som bedrivs spelar inte så stor roll, huvudsaken är att vi får en heldag på sjön :-)

    SvaraRadera