onsdag 8 augusti 2012

Finalfiske


Sista dagen på årets sommarledighet spenderades på Hjälmaren förstås! Vid ilägg av båten kikade solen fram över Herrfallet. Vem kan vara trött då, trots få sömntimmar? Med tanke på väderrapporten satsade jag på morgonfiske.


Fortsatt trögt på alla waypoints. Inte ens en amerikansk kräfttjigg smakade. Till slut lyckades jag lura upp ett par godkända gösapinnar till kvällens OS-middag. De flesta föll för långsamt hemtaget dropshot-gummi.


Länge, länge cirklade regnet runt sjön, och jag förberedde med regnställ flera gånger. Till slut kom den blöta väggen och jag slog distriktsrekord på ihoppackning och båtupptag vid halvtvå.

I helgen går det bättre!!

4 kommentarer:

  1. Fiske finaler, OS finaler, distriktsfinaler i påsättning av regnställ och fan och hans moster men inte blir fisket bättre för det.
    Antingen får vi skaffa mer gummi eller så får det bli metspö och löjmete så det blir lte fart på fisket.
    Fördelen med detta är väl att vi måste fiska mer så vi kan knäcka även denna kod eller ?
    Säger till frugan som vanligt "det är bara en kort stund vi kan bedriva detta fiske"

    Välkommen tillbaka till verkligheten Magistern :-)

    SvaraRadera
  2. SM i VM och OS i helgen... Jag ska köpa en gul Vipp-spinnare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske kanske är det modellen då allt annat är ointressant :-)
      Själ tror jag att jag satsar på en Myra spinnare :-)

      Radera
  3. Hej..gör som han gjorde på flugfiske semestern,öringarna ratade alla hans favoritflugor,tillslut satte han på en blågul fluga,den kastade sig öringarna över frenetiskt,på vägen hem till bilen så jublade han högt "Heja Sverige"..en ny fluga var döpt. // Böna

    SvaraRadera