lördag 11 augusti 2012

Zeb Mike-ahan på Hjälmaren


Idag hade jag den stora äran att bli guidad av en western-legend av rang. Med boots på som skulle göra Lucky Luke, Billy the Kid eller Wyatt Earp gröna av avund dök han upp i Lungers hamn.


Han spanade, spejade. Kollade in vattnets spegel åt styrbord och babord - muttrade för sig själv...


Till slut riste det till i honom. Siktet var inställt och han hade med sin otroliga erfarenhet läst av vatten, vind, sol och måne...


Alla gösars baneman hade stenkoll idag. Mothuggen satt snabbare än hans egen skugga. Jag behövde endast göra som jag blev tillsagd. På nya grynnor med befolkningen på plats var det lätt. Tack för idag - jag ångrar att jag inte bad om autograf...

1 kommentar:

  1. Kanske var det bootsen som gjorde skillnad ?
    Att få besök på nya grynnor känns kul men samtidigt väcker det många funderingar, varför dessa platser och inte andra ?
    Hur ska vi tänka nu när hösten närmar sig med stormsteg ?
    Vi har mycket som är outforskat,så bootsen lär putsas och "pickadollen" lär laddas för många äventyr till :-)
    Jag lovar att du ska få en fin autograf vid nästa tillfälle.
    För hur ofta får man fiska med en sån legend ?:-)
    // Zeb Mike-ahan

    SvaraRadera