måndag 23 september 2013

Vassa gaddar

Gäddor har massor med vassa tänder, så för att undvika linbrott vid närkontakt kör vi titan- och fluorcarbontafsar. Mike har snöat in på den lättare fc-varianten. På nätet finns en uppsjö av bättre och bäst-knutar. Här är en jag testade, som troligtvis blir den Adamsson får med sig söderut - om den duger åt herr'n...



Svårast är att bända och forma till den tjocka linan.


Många öglor att hålla reda på...



...de ska ligga i rätt ordning också.



Slutresultatet ska se ut så här, och jag tror jag lyckades. Jag avslutar alltid med en droppe superlim.
   Om de håller, skriver jag inte under i sten på, jag lämnar absolut ingen garanti... Jag använder dem, och då får ju jag stå mitt kast.



Lee Tauchen, vem är det? Nå'n muskykändis/guide over there... Återstår att se om Michael och Staffan lyckas lika bra som honom, om tafsen håller förstås!?

Hmmm...

1 kommentar:

  1. Litar fulllt och fast på tafsar tillverkade av min bäste vän, "statsgaranti" på att det går att bogsera skärgårdsgäddor i dessa tafsar ;-)
    Ända osäkerhetsfaktorn är om vi har tillräckligt med beten så det är bäst att vi provar lite nya skapelser i morrn ;-)

    SvaraRadera