söndag 13 april 2014

Hjälmargäddan våren 2014


Jag börjar med att tacka Viktor som arrangerat alla tävlingarna på ett lättsamt och trevligt sätt.
Tyvärr fick jag avstå after fishingen med bastu och poker vilket jag kan tänka mej var pricken över i.


Förutsättningarna för fisket kändes riktigt bra med ganska många pass i ryggen och ett bra vårfiske så här långt så var  det ett taggat team som valde att lägga allt fiske på en plats.
Magistern visade vägen ganska omgående med en mätbar gädda så Matrosen och jag fick gnugga morgonsömnen ur ögonvrån och öka tempot.
Vid lunch lämnades resultat in på förmiddagens fiske för att öka spänningen lite, med en topp tre placering vid lunch gnuggade vi på med samma taktik och jagade friskt efter de riktigt långa gäddorna.
Längden ökade lite under eftermiddagen men meter fiskarna lyckades vi inte lura denna eftermiddag.
Med tilltagande vind under eftermiddagen och lång färd tillbaka till hamnen fick vi bryta upp lite tidigare för att få en riktigt blöt färd tillbaka.
Vi skickar ett stort GRATTIS till Richard och Pontus som tog hem 1:a platsen och ett lite mindre GRATTIS till Tre Krökar som nöp 2:a platsen.
Och ytterligare ett stort GRATTIS till Molla som lockade dagens längsta gädda till hugg, 112 cm är inte dåligt så ett stort grattis :-)
Själva vände vi den fallande  trenden i resultatlistan och bytte förra tävlingens 4:de plats mot en 3:dje plats så än har inte gubbarna gett upp :-)
Vi ska lägga Matrosen i ett hårt träningsläger till nästa tävling för visst blir det väl en ny tävling i sommar eller höst ?

Fortsatt skitfiske på er alla :-)
Mike The Pike











2 kommentarer:

  1. Vi får hoppas det blir nån mer tävling!! Jag tänkte att nån annan får ta över för jag har ju flyttat till v-ås och allt!!! Mätbrädorna jag har gjort får man ta över!! Så för att det ska bli en hösttävling måste nån annan ta över stafettpinnen

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt om det blir ny regi tävlingen kommer kosta 400 per person samt att längsta gäddan tar hem potten!!sen får man ju göra som man vill inom laget om man vill dela på pengen :) så kommer man ifrån mycket med sponsorer m.m

    SvaraRadera