söndag 22 mars 2015

E härlig avslutning på helgen....


Söndagen var inte ämnad för något fiske, istället skulle det pysslas med lite arbete på förmiddagen och hushållssysslor på eftermiddagen för att få ett rent och fint.
 Och visst blev hon nöjd, så nöjd att efter det att jag lagat middag så blev det lite tid över så varför inte stoppa in ett spö i bilen och ge sig iväg på ett cityfiske.
Sagt och gjort, med en hink med beten och ett spö i handen bar det iväg till ån.
Inget drömväder för fiske var min första tanke, vindbyar som kylde ner fingrarna rejält så tänkte jag att soffan hade varit bra mycket skönare.
Men nu skulle det visa sig att den tanken skulle blåsa bort med vindbyarna snart nog.
Ett hugg förändrade eftermiddagen, de kylslagna vindarna och vindpinade fingrarna var som bortblåsta då denna granna gädda gav sig på mitt egenmålade Cob bete, 96 cm och rund och go värmde gott.


Med blodad tand kunde jag inte nöja mej utan jag fortsatte eftermiddagens äventyr, en ny plats och samma bete, skulle det gå att lura någon mer grann madame till hugg hann jag knappt tänka innan en ännu grannare pjäs vräkte sig över mitt bete, stångandes och tjuvrusningar fram och tillbaka gjorde att hjärtat bultade lite extra, denna vill jag i alla fall se innan den går tillbaka.
Och visst det slutade lyckligt ännu en gång, landad fotograferad och mätt återsattes även denna skönhet för fortsatta lekbestyr.
103 cm skönhet simmar vidare och förhoppningsvis leker under våren och för sina fina gener vidare :-)


Varför inte fortsätta en stund till när det verkar vara hett var min tanke så jag flyttade till ytterligare en ny plats och banne mej  blev det inte en till om än lite mindre !
Med ett leende packade jag ihop och knallade hemåt, tänk att en tråkig städ dag kan vara som bortblåst bara man får ha lite roligt fiske:-)
Nöjd och belåten sittandes i tv soffan snurrar redan tankarna om det inte skall bli lite mer av  cityfisket i veckan för inte kan man låta denna fina tid gå en förbi !

En skön stund att lägga på minnet !
Mike The Pike

3 kommentarer:

  1. Varför åka trettio mil??? Haha

    SvaraRadera
  2. Varför åka trettio mil??? Haha

    SvaraRadera
  3. Ja snacka om att gå över ån efter vatten :-)
    Men det gäller att vidga vyerna !!!

    SvaraRadera