tisdag 31 mars 2015

Påsklovsfiske

I brist på påsklovskompisar har jag spenderat en dag på sjön mol allena. Tanken var att först smyga österut i Lunger direkt på morgonen eftersom vädertjänsterna spådde blåst. Men ack vad de bedrog sig! Sol och spegelblankt. Revidering och västerut! 


Det är aldrig fel att mötas av dylik syn!


Första stoppet gav en trio, och en av dem blev störst idag. 6.14 fördelat på knappt 90 feta centimeter.


Små beten var dagens melodi. Jag hade ett helt gäng följare på Buster-storlekar, men när jag bytte till lillebrorsan ville de smaka. - Ja, jag provade tail och övrigt gummi utan framgång...



Munspelande firre.


Andra stoppet likadant. Följare på 6-tumsjerkar och bitare på mindre. T.o.m. gamla Slidern ville de ha!



Vid lunch for jag tillbaka österut för att köra eftermiddagsfiske på den tänkta morgonplatsen, men väl där såg hela viken ut som Ganges-floden/O'boy/kaffe latte... Vad göra? Korsa sjön igen, eller patron ur. Jag valde det senare efter att ha tomfiskat i långvassen utanför badet.

Nog blir det ett pass till innan påsk - om vädret tillåter

1 kommentar:

  1. Ett pass låter onekligen dåligt !
    Efter en arbetsvecka utan fiske så måste en långhelg vikas för fiske med många pass, för visst kan vi fira påsk med lite målade ägg i båten ?

    SvaraRadera