fredag 3 april 2015

Magistern bjuder på fiske lektion....


En stekhet Magister ger fiske lektioner i parti och minut, igår var det Molla som fick en lektion i hur gäddfiske ska bedrivas.
Ny dag idag och ny besättning, idag var det Mattias och min tur att få en lektion i gäddfiske.
Magistern och jag fick bestämma vart fisket skulle förläggas denna dag och det var väl givetvis ett stort handikapp för Mattias och fördel för mej.
Men inte hjälpte det Magistern drog ifrån oss snart nog och  så fortsatte det hela dagen.


Han drog ifrån så i den milda grad att musten gick ur Mattias som vart sittandes i kaptensstolen funderandes hur kunde detta gå till !
Mattias Tailar blev straffade av Magisterns snärtiga handled som drog hederliga Bustrar mellan vasstråna så till den milda grad att gäddorna inte kunde låta bli att ta ett smakprov mest hela tiden.


En pytte liten knäpp på näsan fick vi alla fall ge Magistern när jag lyckades med bedriften att locka dagens största och proppmätta gädda till hugg, trots att den inte hade hunnit svälja sin art frände så fullkomligt vräkte denna gädda sig över även det en snärtigt fiskad Buster :-)
I morgon är det en ny dag och banne mej så tror jag att det blir ytterligare en uppföljnings lektion i gäddfiske av Magistern.
Tusen tack Mattias för en dag på sjön med många goa skratt trots att vi blev akterseglade, men vi får bryta ihop och komma igen :-)
Jag lovar att jag ska göra allt som står i min makt för att vända trenden i morgon :-)

I kväll blir alla beten orangefärgade i rumpan :-)
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar