tisdag 18 augusti 2015

Ny favorit

I min lilla gäddvärld simmar sedan en tid tillbaka en ny favorit. "Hogshad" heter han, min nya jiggkompis. En riktigt köttig sak som visat sig ordentligt på styva linan i den undre världen. Han som tillverkar dem heter Fredrik "Pigg King" Johansson, en trevlig smålänning som jag hade nöjet att fiska ihop med på semestern. Av någon underlig anledning har jag spenderat mycket tid och gummiklister på söndertuggade beten på senare tid, något jag gör med glädje!


I dag när jag kom hem från jobbet låg det förresten ett paket med glädje i brevlådan! Och visst, mer gummi från Småland. Nya, heta färger på Hogshad OCH några tailar... Beware Pikes!!!


När ska vi fiska?

2 kommentarer:

  1. Ser mycket bra ut! Ska nötas hört på under höstens pass :-)

    SvaraRadera
  2. Ännu mer gummi att laga när man har lång tråkigt, för visst är det fångst garanti på dom :-)

    SvaraRadera