lördag 9 januari 2010

Schysst applikation till mobilen !



Intressant vad man kan ha mobilen till, laddade hem sjökort till mobilen som ska testas verkar vara helt okej.
Kan förhoppningsvis vara ett litet hjälpmedel om det blir lite pimpelfiske framöver.
Med lite fina way points så kanske man kan komma undan en del blindfiske.
Så Magistern det är dags att prova din nya overall, min nya gps, och mina nya vinterstövlar, eller så tittar jag på en repris till på Lets Dance och tränar på några danssteg :-)

Dans eller Fiske ?
Mike The Pike







4 kommentarer:

  1. Skitfränt, det är ju inte värst långt att traska till de närmaste waypointsen... Kanske kan hitta ett par gösar? Vi får kolla upp longitud och latitud på sommar-gps:en.

    SvaraRadera
  2. Precis vi kan väl leta fram några platser som vi tycker ligger inom rimligt avstånd.
    Jag får väl sätta mej in i hur den fungerar så kan det säkert vara till hjälp.
    Sjökortet är inte lika detaljerat som på gps:en men djupkurvor och grund är med så jag tycker det skulle vara perfekt för pimpelfiske.

    SvaraRadera
  3. Den appen har jag till min Iphone.Funkar bra, men inte som plottern. Men ett bra alternativ till att inte köpa en Garmin Oregon som många har. Priset för appen, 99 kr är ju lite skönare än 3-4000 kr för en Oregon.

    SvaraRadera
  4. Ja helt klart tyckte det var väl billigt. Men när jag nu installerat så tycker jag man fick mycket för en hundring.
    Kommer säkert duga de gånger vi kommer ut på lite pimpelfiske.
    Måste ju bedöva fiskelusten litegrann :-)

    SvaraRadera