fredag 29 oktober 2010

Hur besvikna blev vi då på detta Gotlands äventyr ?


Inte behövde vi svälta trots att fisken var i en annan del av Östersjön, med en gourmé kock som Magnus så ordnar det sej alltid och då menar jag alltid !
Här gällde det att rädda hedern inför Magnus svärföräldrar Ulf och Kerstin, så med glada miner gled vi in på Ica Maxi  i Visby och inhandlade ingredienser för en brakmiddag :-)


När väl husvagn och diverse prylar var återlämnade, så tyckte jag Magnus räddade vår heder med bravur då han tillagade ugnsbakad streckkods märkt lax med purjolök, tomater,  oliver och till detta serverades pressad potatis, potatismos som givetvis var gjort på äkta äkta Gotlands potatis :-)


Som synes så tycks taktiken vara lyckad, med leende svärföräldrar så glöms väl vårt usla fiske snart bort eller  så kommer det leva länge än ute på denna gästvänliga ö :-)
Jag vill skicka ett stort tack till Ulf och Kerstin för ert varma mottagande av dessa fisketokar, och som dessutom höll oss med tak över huvudet under detta underbara besök.
Jag hoppas vi ses igen, för jag tror inte det var sista gången vi besöker denna ö :-)

I bland kan det var värt att läsa matreklamen !!!!

Många varma hälsningar till Ulf och Kerstin från Miche :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar