söndag 17 oktober 2010

Packat och nästan klart !


Fantastiskt så nogrann man kan vara när det gäller att packa för några dagars fiske !
Normalt när jag åker bort ett par dagar så brukar jag slänga ihop en väska kvällen innan jag ska i väg, men nu har noggrannheten infunnit sej, nu är det helt plötsligt en packlista som följs slaviskt för att inte lämna något åt slumpen.
Vart efter listan bockas av känns det som den fylls på också, mer och mer ska med ifall något oförutsett inträffar tex. ofrivilligt bad, spöbrott, rullhaveri, ishavsvindar med driv is ja listan kan göras lång.
För när väl fötterna står stadigt på Gotland så ska det fiskas i ett sällskap som inte går av för hackor, en Magister som läst in tio års reportage om öringfiske och en reseledare som planerar menyn min utiöst för att detta ska bli ett minne för livet !
Oavsett om vi får se någon blank öring eller ej så är jag övertygad om att det är något stort på gång !

Nu kan dagarna få gå lite fortare !
Mike The Pike

3 kommentarer:

  1. Oj, jag ligger efter. Jag har inte en pinal färdig.

    SvaraRadera
  2. Vevstopp..... vi fick kontakter på Tobies gelikar, men nu på hösten går de på samma?? kanske mer kräft likar, men visst en fet Tobies som är felprogramerad det smakar vällan. Men kom ihåg vadarstaven, pinka innan och en liten allround dragbox med det mesta,, det är långt att vada in, jo o så håven i f den där 6 kilos blanka skiter och leka med fula honor i sötvattnet. Lite eller mycket avis ä man ju.

    SvaraRadera
  3. Vevstopp, tobies gelikar, vadarstav,håv,toabesök har memorerats, tack för tipsen :-)Nu känns det som vi är på djupt vatten för detta är ett fiske som vi inte brukar praktisera. Så vi får hoppas att vår envishet åtminstone räcker till för att få se en öring som kan fastna på näthinnan som minne från ett äventyr på Gotland.
    Vi ska försöka dela med oss av äventyret på bloggen så ska du se att avudsjukan kanske växer ännu mer :-)


    Ha det så bra !
    Mike The Pike

    SvaraRadera