onsdag 3 augusti 2011

Fiske på cold spots !

Igår var dagen vi kunde knyta ihop ett besök på vår förträffliga sjö, familjen Malmström hade tomt på agendan som annars är överfull i diverse aktiviteter.
"Lill Ibra" gnuggade morgonsömnen ur ögonvrån då de mötte upp mej hemma för att göra en gemensam resa upp till den fantastiska Lake Hjälmaren.
Med glada miner, fintväder, och stora förhoppningar så trailades båten i sjön som låg väldigt lugn denna dag och dessutom med massor av sol som skulle steka våra soltörstande kroppar.
Med båten placerad på dagens första cold spots så hördes bara ett plums och dagens första dopp av tolv hade inledits av "Lill Ibra ".
Med vertikalspöna tacklade med nylevererade jiggar från Magistern så skulle väl detta ordna sig var min tanke.
Visst fanns det fisk på plats, så snart nog fick "Lill Ibra" veva upp en yngre generation av Hjälmarens skönheter.
Men någon riktig fart på fisket var det inte denna dag trots ett gediget nötande av diverse för dagen "cold spots" med diverse olika jiggar så gäckade skönheterna oss denna dag.



En sak som i alla fall är roligt att se är att herr Malmström på denna lilla yta endast får tid för fiske och avkoppling som är så skönt i denna miljö.
För mej är detta en livskvalitè som inte går att sätta pris på.
Så trots trögt fiske så blev det en en skön dag med sol och bad med de bästa av vänner jag har :-)

Att det fanns fisk visade Mange snart nog, med rätt val av jigg så lirkade herrn upp ett antal skönheter som försiktigt återutsattes.
Själv får jag känna mej besegrad denna dag då de var lätt räknade de skönheter jag kunde visa dagens ljus.
Vad kunde vara orsak till dagens tröga fiske ?
Svar: Jag tror det beror på att "Lill Ibra" höjde vattentemperaturen under sina tolv dopp :-)
Tusen tack mina vänner för ett trevligt besök denna soliga dag.

Till våren ska vi ta dom "Lill Ibra"
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar