söndag 5 maj 2013

Arbogaån....


Idag blev det en morgonstund på ån, sist var det inget bra minne då motorn nästan stod i lågor.
Efter det har det varit diverse krångel men nu skulle det förhoppningsvis fungera.
Med strömt vatten och friska västliga vindar fick jag slå vertikalfiske ur hågen, istället fick det bli lite jerk fiske.
Inte fy skam det när man lovat hustrun umgänge hela helgen :-)
Tydligen syns det på en att man saknar fisket, för igår kväll tyckte hustrun det var bäst att jag tog några timmars fiske idag
Inte är man sen att packa för fiske då :-)
Nu blev det mest koll om motorn skulle uppföra sej som vanligt eller om det skulle bli mer krångel,
men till min förvåning så fungera allt helt okej.
Så nu är det bara att hoppas att motorproblem är ett avslutat kapitel för denna gång.


Fisket då, började morgonen med ett försök att vertikalfiska men i den starka strömmen och häftig västlig vind så var det inte så enkelt att hålla båten på de platser som jag ville fiska på, så det fick bli lite ankrat jerkfiske längs åns vassruggar istället.
En liten belöning fick man för allt slit, en liten rompa som gav sej på en Hjälmar abborre och helt plötsligt hade man fått en efterlängtad gädda efter allt trögt fiske jag haft denna vår :-)

Ibland får man nöja sej med det lilla :-)
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar