lördag 6 november 2010

Lite frilufsliv en solig Lördag....


En annan form av batteriladdare !


Här påmindes man om att vintern är i antågan !
Frostvitt gräs och ett skärande ljud av is som försöker få fäste i vassarna på skuggsidan av sjön :-(


Värmande och skön paus på detta lilla äventyr


En trotjänare som alltid är med.


Dagsfärskt dagsverk, fantastiskt vilken teknik bävern har att lägga fäll snitt !


Även om vädret var perfekt för ett fiske idag så blev det inget fiske för min del.
Istället packades ryggan med grillkorv och kaffe, sedan var det bara att dra på sej gummistövlarna för att vara redo för en skön skogs promenad runt Tjurlången tillsammans med hustrun.
Med det underbara vädret som vi bjöds på så var det rena fröjden att traska runt sjön och där i mellan stanna för en kaffetår i solen.
Och som pricken över i så gjorde en liten mysig brasa och grillade lite korv till lunch, fantastiskt vad gott det kan smaka en dag som denna.
Givetvis väcktes tanken på ett gäddfiske i denna sjö som för dagen låg spegelblank och verkligen inbjöd för ett fiske.
Men som sagt denna dag var vikt åt hustrun, så det närmaste fiske jag kom var en skapligt fin gädda som skrämdes av vår promenad längs strandkanten.
Med massor av frisk luft i lungorna är jag laddad för morgondagens äventyr på Hjälmaren tillsammans med Magistern !
Då tänker jag inte promenera längs strandkanten och skrämma några gäddor, utan då vill jag bjuda dessa kämpar på någon färgrann plastbit istället :-)

Magistern när ska vi åka ?
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar