lördag 17 september 2011

Det går fort när man har roligt!


Jag/vi/man funderar ofta över att veckorna går fort. Visst, det är måndag med allt vad det innebär. En hel vecka framför sig, tänk om man kunde vinna på triss, etc. Trots att jag är så lyckligt lottad att jag trivs tillsammans med dem som ska ta över vår jordglob efter oss, mina elever, så känns det ibland långt till nästa helg. Men rätt vad det är sitter man där på fredag eftermiddag - oops, det blev visst fem dagar till... Egentligen kan det inte vara så illa, det här med (mitt) jobb med tanke på att tiden går fortare ju roligare man har det!? (yngre blir man också).

Ta ovan stående fundering och multiplicera med tio. - Är du med? Då kommer man i närheten av hur ända in i vassen blixtfort sekunderna, minuterna, timmarna tickar förbi när man är på fiskafänge! Åtminstone i mitt huvud. Jag går upp, efter en låtsassömn i x antal timmar, dricker kaffe, packar termos och mackor, möter upp "brorsan", hämtar/utrustar båten, åker, trailar, rampar, dricker kaffe, ljuger lite, fiskar lite, hittar nästa plats som-ska bli-den-bästa, ljuger lite till, dricker mer kaffe, en macka, etc., etc... JA, SEDAN ÄR DAGEN ÖVER!?

I värsta fall gick det illa... som idag... fiske alltså... för mig... Vi träffade trevliga människor med många kloka ord, om fiske och annat. Ett och annat tips! (TACK!) Men jag vill fiska mer - och bättre! I morgon snålblåst och fiskefritt, sedan måndag igen. När ska vi fiska??



1 kommentar:

  1. Ja tänk så fort livsklockan slår när man trivs med livet.
    Men fiskeklockan är det absolut något fel på, den går alldeles för fort trots att vi försöker att tänja på dygnets timmar.
    Visst är det trevligt att stifta lite nya bekantskaper ute på sjön och utbyta lite tankar och ideèr över en kopp kaffe en underbar dag som igår.
    Att ge och ta är väl något som passar som hand i handske när vi försöker lösa detta pussel som har så många bitar kvar !

    Jag vill lägga mer pussel !

    SvaraRadera