söndag 25 september 2011

Gös


Med dylik fond på vägen ut känns det som om det inte spelar någon roll om det nappar eller inte. Men, jag måste erkänna att jag var grymt taggad efter förra helgens fiske. Det gick inget bra då, för mig...


Herr Adamsson är en tuff motståndare i gösfiske och får en att vara på tå hela tiden om man ska ha en chans. Inmyst i flytoverall med diverse tröjor och en pälsmössa drog han också upp dagens första. Skulle det bli repris?


Som tur är för min sinnesro lyckades jag bättre idag! Visst, det var absolut inte jättelätt. Gnet och envishet är vad som gäller. Släääpa grejorna längs och uppför stenskrammel. Igen, så saknade vi elmotorn. Nu säger ryktet att den är på väg, och vi hoppas på snälla vindar till nästa helg.


Tjipp, tjopp så är dagens korta fiskepass över. Hårddisken mellan öronen är förhoppningsvis uppdaterad, även om det här med göspusslet är krångligt. Diskussionerna, funderingarna under alla timmar bakom flötet har dock hittills fått fler bitar på plats.

När ska vi fiska?

1 kommentar:

  1. Skönt Magistern att sinnesron är tillbaka :-)
    Inte för att jag var orolig för att den skulle försvinna, detta pussel gör bara att man blir lite mer fundersam.
    Fler möten och fler pusselbitar ska falla på plats innan vi ger oss.
    Mer varma kläder och jag håller på tills vi måste ha en isbrytare :-)

    SvaraRadera