fredag 28 mars 2014

Vad ska vi taila i morgon

- Ja, du får göra hur du vill. I morgon bitti när jag står på torget halvfem, ska de vara klara!! Jag vill fiska med tail. Jag vill, jag vill, jag vill!!!
    Rösten som annars ofta låter mjuk och len var hård och dominant. Vad har hänt med Mike?

Jag vågade inget annat än att ställa matlagning, städning och tvättstugan åt sidan. Man vill ju ha sin fiskekompis kvar. Fyra nya prototyper blev det… Hoppas han blir nöjd, min fiskekamrat. 






Själv tänkte jag testa ett tyst bete. Inga rasslande fjäderringar eller krokar som hänger och slänger. På ryggen finns ett "myntinkast" som sväljer en stor enkelkrok. Med hjälp av en bit krympslang på krokskaftet kilas den fast. Det hela sitter fast i nosöglan och tanken är att kroken kan ta sig loss vid påhälsning… Kanske fiasko kanske inte.






I morgon bitti halvfem står jag på torget - med nya tailbeten i väskan.

1 kommentar:

  1. Tail tail tail ska det vara satan sån tur att du släppt allt och fixat dom !
    Ingen tail ingen gädda eller ?
    Satan så skönt att komma ut igen :-)
    Ska bli roligt och se om vi kan leta på någon grann gädda till junior i morron, vi får väl hoppas att han klarar av att gå upp "tidigt" och vara på tå för i morrn ska det fiskas :-)

    SvaraRadera