fredag 20 juli 2012

Sol och bad dag !


Äntligen riktig värme och klarblå himmel, med hustrun som sällskap blev det en dag under blå himmel.
Inte ett moln över oss på hela dagen och inte en våg utom någon enstaka svallvåg orsakad av andra soldyrkare som luftade sina båtar denna underbara dag.
Som omväxling styrde jag färden mot en helt outforskad del av sjön denna dag, efter en hel del båt åkande så tyckte jag meja finna en plats som tilltalade mej för ett vertikalfiske.
Med en markör på plats och elmotorn placerad i sjön så började jag utforska botten med en jigg som sakta och metodiskt fick fungera som min förlängda arm för att utröna om platsen var intressant.
Visst snart nog var det kontakt med fisk, nu var det bara frågan om det var rätt sort, efter en lugn hemtagning så besannades mina farhågor.
 Lake var vad som föll för jiggen som så försiktigt utforskat denna plats efter Hjälmarens guld :-)
En kontakt till blev det på platsen som ej ville se dagens ljus, så kan det vara när man söker en ny plats och stilla sitt fiskesug på :-)
I morgon utlovas fint väder igen om man ska tro metrologerna så det får bli att fortsätta på den inslagna vägen och tillbringa ytterligare en dag på sjön :-)

I morgon får det bli mycket fiske och lite bad :-)
Mike The Pike 

1 kommentar:

  1. Skönt att se att det inte växer mossa i båten... Vi håller ställningarna här på Öland en stund till. Mot Böda idag.

    SvaraRadera