fredag 28 augusti 2009

Äntligen

Var på Görans sportfiske i Eskilstuna nyss. Tanken var att köpa ett styvt jiggspö till. Jag har ett sedan förut, Savage Gear Bushwacker 15-40, men mitt andraspö är på tok för sladdrigt. Glad i hågen klev man in i butiken, och märkte snart att utbudet av Savagegear var inte vad jag hade förväntat mig. Jag frågade efter det jag ville ha, men ack, det var slut.
Av en händelse gick en annan försäljare förbi just i frågemomentet - och hade en fiskekompis som råkade vara på plats just då. Denna fiskekompis råkade just ha fått ett spö av sin flickvän som han hade provat tio kast... Detta spö, som han på grund av sitt ryggproblem, inte kunde använda, råkade vara ett Savage Gear Bushwacker 10-45! Tjipp tjopp, så sålde försäljarens kompis som hade råkat varit på plats just då sitt knappt använda spö till mig för ett mycket förmånligt pris... Ibland har man tur...
Nu har man just färdigställt ett par äggmackor för morgondagens, vad vi tror, vindpinade gösfiske - med nytt spö!!!

Magistern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar