måndag 28 december 2009

Fiskeblogg?

Spana in vår "fiskeblogg"!? Det märks på inläggen att fisket lyser med sin frånvaro... Middagar, promenader och gud vet allt.
Jag får väl fortsätta på den inslagna vägen och passa på att hälsa alla er ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR här från min arbetsplats. Tro inte att jag jobbar, (en del påstår att vi aldrig gör det?), jag är på skolan och betalar räkningar eftersom Telia inte stått för vad de lovat, nämligen att leverera telefonkontakt på nya adressen.
Batterimaskinen, hammaren och IKEA-instruktionerna har vuxit fast i händerna på mig under flyttbestyr. Det är Klippan-soffor, maskroslampor med 160 blommor att knäppa dit, garderober, gardinstänger, tavlor, speglar, kablar, mm. De sex kärror med bråte som slängdes ur det gamla boendet är snart utbytt mot nytt.

Som sagt: gott nytt (fiske)år //Magistern

2 kommentarer:

  1. Vi kanske ska byta namn på bloggen till
    "Vad ska inreda & laga för mat idag"
    För det finns ju inte någon tid för fiske !!!!!

    Ismete sugen
    Mike The Pike

    SvaraRadera
  2. Lugn och fin bara. Det kommer dagar då strykjärnet ligger på åbotten... Knyt ordning våra tackel så sitter vi snart i solsken på sjön... En annan i ny VENTILERAD flytis!! Om zoo levererar i tid förstås.

    SvaraRadera