onsdag 27 juli 2011

Fripassagerare !


Idag blev det en heldag med hustrun på Hjälmaren, varmt och vindstilla mycket bättre kan det inte vara då hustrun ska vara med på sjön.
Tog några timmar på morgonen och leta efter lite nya platser och fiska på, hittade tre ställen som kändes helt rätt men det tyckte tydligen inte Hjälmarens guld för det var inte någon hemma då jag hälsade på.
Dagen fortsatte med bad fika och fiske, sökte upp en plats som gett fisk tidigare och så även idag.
 Emellanåt var det riktig skjuts på vertikalfisket, jiggen möttes upp av fisk straxt innan den nått botten när det var som mest fart på fisket.
Provade även några nya platser under eftermiddagen, ett par av dem höll fisk även om det var glest mellan huggen.
Betyg på dagens fiske får väl bli ett starkt G med tanke på att en hel del tid förlades till att leta lite nya fiskeplatser.


Häftig avslutning blev det i alla fall då dagen avslutades och båten drogs upp ur sjön.
Hustrun och jag packade in de prylar som skulle in i bilen och sedan började vi spänna fast båten.
När hustrun skulle sätta dit bakre spännbandet trodde jag solen gjort sitt på henne denna dag.
En orm en orm tjoade hon, vid närmare kontroll så fick man se denna parvel ligga och slappa bak vid motorn !
Nu hör det till saken att jag setat ett antal timmar och vertikalfiskat i aktern med ena foten alldeles intill motorn och fan vet om jag inte fått hjärtslag om denna krabat kommit ringlandes över foten under fisket :-)
Att denna krabat ville ha skjuts kan jag förstå då det är långt att simma över halva Hjälmaren i den värme som dagen bjöd på.

Man slutar aldrig förundras över vad som kan ske !
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar