torsdag 14 juli 2011

Juniors göspremiär


Efter mycket tjat fick jag till slut med mig John ut på gösfiske. Jag tror motvilligheten mest berott på den tidiga avfärden hemifrån, då ynglingen i fråga tillhör nattdjuren. Nåväl, på plats kunde vi konstatera att det inte var hur enkelt som helst, det här med gösjiggning. Mycket teknik är det.

Till slut hittade en guldglimrande rätt jigg och ett leende spred sig i ansiktet. Mellan huggen blev det ibland lite långsamt, så det var tur att det fanns god förning att tillgå.

Efter ett telefonsamtal från Västerås bestämdes också att dottern, Maja, och hennes sambo, Joel, skulle ansluta. Sagt och gjort, snart var vi fyra i båten och jag hade fullt upp med att hitta platser och kroka av fisk. OK, något kanonfiske blev det inte men alla hade fått fisk när dagens fänge var över.

Dagens premiärfiskare hittade på slutet ett vinnarhål med hugg i nästan varje kast, så han hade problem med att avsluta! Hoppas att det snart är dags igen...

Mig behöver ingen tjata på när det gäller fiske

1 kommentar:

  1. Skönt att du slipper ensmheten i båten, lite fiskeskola är väl inte fel och bedriva för alla vill väl inte gå på kollo :-)

    Ps. Snart är det dags igen :-))

    SvaraRadera