torsdag 7 juli 2011

Vad händer när sjön byter skepnad ?


Efter en halv dags arbete gick det inte och hålla sig längre !
Måste måste bara fiska, snart är det semester bara timmar kvar kommer det bli mer fiske ?
Först ska lite familjeäventyr averkas sedan får vi se, men med Magistern som fiskekompis så lär det bli en del maraton fisken framöver, något annat är inte tänkbart.
Dagens övertagande av båten på eftermiddagen gav inga övertygande vibbar om något höjdarfiske, så jag
började fiska ganska förutsättningslöst på en tidigare besökt hotspot som Magistern inte hade ritat så många spår på under förmiddagen.
Visst min kärlek till vertikalfiske skulle omgående visa sig passa utmärkt, 2 st gösar omgående då jag började fiska, skulle det fortsätta ?
Nej då utan det blev någon gös här och någon där blandat med några dopp här och där.
Sjön låg spegelblank till en början, men efter några timmar så bytte sjön skepnad på ett ögonblick och jag började fundera på om det skulle bli oväder.



Fortsatt vertikalfiske med nya förutsättningar då sjön bytt skepnad, genast blev det lite besvärligare och hålla
båten på plats men samtidigt som vinden tilltog så satte det fart på fisket och gösarna fullkomligt slogs om den stackars ensamma jiggen.





Som vanligt så blev det en påhälsning av en grann lake som stred på ordentligt i vanlig ordning, hitills har jag lyckats med bedriften att få lake alla gånger utom en.


Summering av dagens fiske får väl bli trögt till en början men riktigt roligt då sydostvinden kom och hälsade på och väckte de tröga guldglimrande skönheterna :-)

Inte ska vi väl ha grävmaskinist tider framöver ?
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Precis vad jag tänkte. Någonting ska hända, i det här fallet lite vind. Ibland räcker det med minuter, tid. Förmiddag jämfört med eftermiddag. De är bra stingsliga ibland?! Det är därför det här med fiske aldrig blir tråkigt!

    SvaraRadera