fredag 1 juli 2011

Vertikalfiske...


Tog ett snabbt beslut och chansade lite, skulle vädret vara med eller emot mej denna eftermiddag.
För en gångs skull så fick man beträda Hjälmaren då den visar sig från den finaste sidan.
Med en sjö som i stort sett låg helt blank så var det bara oron för åska som skulle kunna sätta stopp för mitt ensam fiske.
Eftersom Magistern varit nöjd med sina senaste fisketurer så hade jag hans fiske att gå på och det behövdes för i onsdags kväll gästfiskade jag med Thomas och Magnus från mitt jobb och det skulle visa sig att man skulle nolla den resan så lite gliringar blev det :-)
Så kan det bli då man får prova och fiska på nya platser i denna sjö, men det var inte sista gången jag fiskar i den delen av sjön, tyckte det fanns platser som såg riktigt intressanta ut så några tidiga morgon besök kan man väl göra utan att störa Thomas morgonsömn som bor tätt intill sjön.
Eftermiddagens fiske fick gå helt i vertikalfiskets tecken, det är en teknik som passar mej perfekt.
Jag tycker det är en härlig känsla att få smyga runt med elmotorn och smeka jiggen runt stenar och bara vänta på de härliga huggen gösen delar ut då de är på hugget.
Visst var de på hugget denna eftermiddag men vart efter klockan gick så avtog intresset för min jigg och dessutom kom det upp lite oroväckande mörka moln, så det blev att styra hemåt ganska tidigt.

Ett smakprov på något jag gillar väldigt mycket  !
Mike The Pike

2 kommentarer:

  1. Bedrövligt att vi korsfiskar. Det blir ju bäst när teamet är enat och tillsammans. Och visst bör vi kontrollera den för oss nästan ofiskade delen av vår sjö. Oj, vad mycket vatten det finns!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det tråkigt med korsfiske, för vi har en hel del att uträtta på denna sjö.
    Hur mycket vi en fiskar så kommer vi inte hitta alla heta platser under vår livstid, så visst finns det att göra.
    Ska vi sen fiska in oss på alla tekniker så lär vi ha rejält att göra :-)

    SvaraRadera