fredag 12 juli 2013

Bomull för själen......

 ´
Ibland kan fiske vara som ljuv musik :-)


I dag blev det en sen start på fisket då det fanns lite att göra hemma, men sent om sider bar det iväg ut på sjön med hustrun.
Jag hade bestämt före avfärd att ingen jigg skulle blötas på något annat än nya platser för min del, till en början blev det en hel del båt åka men efter ett strand hugg och tillhörande bad så började jag fokusera på att hitta någon ny plats att blöta jiggen på.
Första platsen blev en riktig nitlott, inte en endaste kontakt med något levande väsen så det blev till att fundera på en förflyttning.
Efter en stunds besluts ångest bar det iväg till en ny plats, väl på plats så sänktes elmotorn ner i vattnet och nu skulle det banne mej nötas till det blev en kontakt var min tanke.
Men det skulle visa sej omgående att här behövdes det inget nötande, så fort jiggen dalat ner i djupet så slukades den brutalt. Och som Magistern brukar säga så svarade det från djupet med något som liknar en karate spark som fortplantar sej till spöt och vidare via armen rakt in i själen.
För visst är detta fiske som bomull för själen.
Ett enda hugg får mej att glömma allt i min omgivning och bara fokusera på att försöka lyckas ytterligare en gång.
Denna dag var turen på min sida, för efter detta första hugg så fortsatte det tills det var dags för bad och kaffe, när det väl var avklarat så fortsatte fisket med vidgat sökande efter fler "själs kickar".
Och visst kom det några till denna eftermiddag så när solen började dala hade hustrun också lindat in sin själ med bomull men då med hjälp av solen  och min själ hade fått sin beskärda del vi en del karate sparkar.
Nöjda och belåtna puttrade vi hemåt med bomulls fyllda själar i kvälls solen :-)

Visst är väl detta semester ?
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar