fredag 5 juli 2013

Fredagsnöje


Väder reser kvickt! När jag kom ut i morse var det grått och mulet över hela sjön. Stod och kastade med ryggen åt väster... när jag vände mig om löstes molnpaketet upp och på en kort stund stod himlen blå och solen sken.


Vädret kanske är det enda man kan skriva hem om idag. Det lovades friska västpustar och så blev det. Fick dock en stund ute på öppna sjön, innan jag sökte mig mot vindskyddat vatten. Glest mellan huggen. En middagsfisk hamnade i alla fall i kylbagen, så den smörsteker jag till fredagskvällen.

Ryktet gör gällande att den ena halvan av VSVFI ska bli raggare för en dag... hmmm... Jag ser fram emot att se ekipaget i morgon på Power Meet. Ska nämligen dit själv. Inte i en amerikabil, utan med kylbag längs raggarrundan.

När ska vi fiska?


1 kommentar:

  1. Sol vind och vatten med böjda spön byts för er dygn mot gammal rocken roll bärs och kromad armbåge :-)
    En gammal dröm som går i uppfyllelse så sjön lär vila ett tag :-)
    Magistern vi syns i Västerås utan spön men förhoppningsvis med ett stort leende på läpparna :-)

    Raggare för en dag !
    Mike The pike

    SvaraRadera