tisdag 14 juni 2011

Kvällstur som gäst fiskare.....


En semesterfirande Staffan som fastnat i vertikalträsket bjöd in till ett fiske denna eftermiddag, nu skulle jag få prova på fiske på en plats som var helt ny för mej.
Får lov att säga att det kändes lite konstigt att bara ta med sig ett spö och några jiggar, ingen båt ingen packning utan bara ett glatt humör.
Vi började fisket i ett skapligt regn på en plats som Staffan lyckats lura några enstaka strögösar på vid några tidigare tillfällen.
Ganska omgående kände jag några försiktiga stötar på jiggen, nu var frågan om det var gös som vill ta ett litet smakprov av våra jiggar eller om det var något annat.


Mina aningar var riktiga, visst var det en liten försiktig gös som visade sin nyfikenhet så snart nog hade jag fått återutsatt dagens första gös som fick simma tillbaka till barnkammaren.
Nu avtog regnet och vi diskutera var det skulle vara tänkbart att söka gös på denna plats, lite spännande och sätta mina erfarenheter på prov på en helt ny plats för mej.
Det skulle visa sig att tidigare erfarenheter skulle passa ganska bra här med, nästa plats som provades gav genast några gösar från barnkammaren som snabbt fick simma tillbaka till sina kompisar.


Detta passa blev även en prövning för Staffans nya fina elmotor av senaste snitt med GPS och gud vet allt, nu tilltog vinden och elmotorn gjorde ett fantastiskt arbete under så kallade ankringar i stark vind.
Denna motor kommer du ha mycket glädje av framöver :-)


Jag bjöds dessutom på gått kaffe, smörgås och kaka i de få solglimtar som visade sig denna kväll.
Ett kort pass i trevligt sällskap som säker kommer att återupprepas flera gånger :-)
Några mat gösar åt Staffan blev det men vem som fick dessa förtäljer inte denna historia :-)

Jag vill fiska på flera mjukbottnar :-)
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Låter lovande med utvidgning av fiskeområdet. Allt som kan betyda att man kommer undan den allerstädes brummande vinden på Hjälmaren är bra. Det händer ju alltför ofta att man står där och vinglar på underlag som kräver hydraulkolvar istället för knän.

    Snart ledigt...

    SvaraRadera