lördag 11 juni 2011

Lite fiske i ensamhet....


Efter lite velande i går kväll så bestämde jag mig för att det skulle bli ett fiske trots att Magistern var upptagen av studentfirande och lite annat.
När jag väl bestämt mig för fiske så fick det bli ett morgonfiske, det skulle visa sig vara ett bra val.
Första platsen som provades denna morgon gav på hälsning ganska omgående, av vad ?
Jo, som vanligt får jag snart säga, så hälsade denna så härligt tecknade lake på och ställde upp för en snabb fotografering.
För att sedan simma tillbaka ner i mörkret för att återförenas med lite vänligare själar som förhoppningsvis inte är utrustade med spö och krok....


Det skulle även visa sig att det fanns andra aktörer på denna plats som tydligen inte fått nog av käk under nattens räder i barnkammaren !
Några stridslystna skönheter kom upp och hälsade på för att rapa upp nattens skörd, mycket vill ha mer kan man väl säga !
Även en riktigt stridslysten rackare av bättre kaliber hälsade på denna sköna morgon, denna herre ville definitivt inte följa med upp så varför inte visa sin ilska och hugga in på en håv !
Ett elakt garnityr att få ett bett av.
Denna elaking hade lyckats käka upp sig till en matchvikt på 2,46 Kg.
Så efter denna förmiddag i lagom vind, lagom med sol, och lagom med hugg blev det hemfärd vid tolv snåret för att avsluta med en rekond av båten som luktade värre en en ny öppnad surströmmings burk :-)

Magistern !
Obs ! till morgondagens dans blir det lackdojor då durken är nypolerad :-)
Mike The Pike

2 kommentarer:

  1. Jag vet en till som fick på en lake igår,inga namn. Men så va det iaf. Haha

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag kommer slå PB på antal lakar detta år, lyckades ta en i dag igen i busvädret :-)

    SvaraRadera