söndag 12 juni 2011

Vad gör man när det är åska, regn, och blåst ?



Jo, man bestämmer med Magistern att man ska fiska, och man väljer givetvis en stor sjö så man vet är lite lite besvärlig vid dåligt väder.
Nu hade vi tur och slapp åskan denna morgon men vind och regn fick vi ha alldeles för oss själva då vi verkade vara ensamma på sjön vid detta morgonfiske.


Iklädda regnkläder tog vi oss lugnt och sansat till den tilltänkta platsen för morgonens fiske, väl där gällde det att få ankaret att fästa i något rejält då vinden piskade på  ganska friskt i byarna.
Till min förvåning så fastnade vi på andra försöket vilket inte brukar höra till vanligheterna vid fiske i sådan vind som vi bjöds på idag.
Nu återstod det att se om det var någon huggvillig gös på plats denna bistra morgon.
Med en taggad Magister som inte fått fiska på några dar så var det väl inget som skulle stoppa oss denna dag !
Nu skulle det bjudas upp till dans !


Med våra olika filosofier om vad man ska ha i änden på linan så började vi bjuda upp till dans, feg som jag är så satsade jag på ett säkert kort sen tidigare.
Det skulle visa sej vara rätt val för dagen då det omgående började svärma skönheter runt denna tillintesägande danspartner.
Nu är väl kanske inte det hela sanningen för ibland gäller det verkligen att pricka exakt rätt för att bli uppbjuden till dans.


Denna skapelse var vad de ville dansa med idag, trots Magistern så frenetiska nötande och bytande av dans partners så ville det sej inte riktigt för honom denna dag :-(

Själv blev jag uppbjuden till några danser, trots elakt väder och ett tidigt avslut på dagens fiske.
Snart är det dags igen Magistern, då hoppas jag du blir uppbjuden så många gånger att svettpärlorna blänker i pannan :-)

Snart är vi där igen :-)
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Jag var i baren, som vanligt... Tur att man har dansvillig kompis.

    Jag vill fiska igen!

    SvaraRadera