söndag 19 juli 2009

Lite tuffare väder för jiggfiske :-)


Lite jigg fiske blev det trots den ganska häftiga vinden, för det gäller att vara på topp nu när Magistern kommit hem.
Jag kan tänka mej att revanch lusten är ganska stor !
Det är väl bara hoppas att jag sparade några bra waypoints de sista fisketurerna, så jag i lugn och ro kan fika medans magistern fyller sjön med fiske utrustning. Om jag känner honom rätt så kommer det bli ett intensivt fiske pass idag !
Fisket var helt okej i går det blev en ankring i blåsten, lite fel position men med lite nötande så hittade jag gös efter en stund.
Idag blev antalet 20 st gösar varv 8 st var riktigt fina matgösar, där slutade dagens fiske för då tyckte Amanda att vi skulle dra oss hemåt.
Skall tilläggas att samtliga gösar återsatts, det är bara hoppas man kan möta någon av dom nästa sommar ännu mer välvuxen :-)
Ps
Magistern fisken finns i sjön
Använd "Amrikansk grön jigg"

Ha det så bra
Miche

Igår var det lite annorlunda packning till fisketuren, ja med Amanda och Carina med sej ut på sjön så är det lite andra förutsättningar !
Det ska vara dagstidning, skvallertidning och lite gott i från Statoil då kan en båttur vara helt okej.
Tanken vara att vi skulle bättra på solbrännan lite, men molnen höll sej envist kvar över Hjälmaren så det blev lite si och så med solandet.
Vart efter dagen gick ökade också vinden på, så sjön fylldes med skummande gäss på vågtopparna, med andra ord så guppade det ganska bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar