lördag 11 juli 2009

Regn,åska och blåst !

Det fanns i alla fall en fiske idiot till på sjön !

I morgon blir det en tur igen på Hjälmaren ,då får jag besök av min fotbollsidol Oskar (Ronaldo) Malmström, och killen som i princip är uppvuxen på sjön Mange Malmström, mannen som gett Fullersta ett ansikte.
Varmt välkomna så får vi hoppas på ett riktigt skitfiske
Ps
I morgon tror jag min idol spöar sin farsan i gösfiske :-)

Syns i morrn
Miche

Underbart fiskeväder eller!

Mitt upp i fisket visade semestervädret sej från sin värsta sida, land försvann i en grå hotfull dimma, som bar med sej ett hällregn utan dess like.


Äntligen passa det för Jarmo och mej att fiska tillsammans, kul för det är detta vi brinner för.
Uppstigning vid 07,00 och avresa 08,00 för att slippa värsta regnet men ack vad vi bedrog oss.
Väl på plats så var humöret på topp och ett jäkla fiskesug !
Hugg var det ganska omgående, det vi trodde var några fina gösar visa sej var väl så kämpande lakar till antalet av 4 st :-(
Men det blev i alla fall ett 15 tal gösar så det var inte hela världen att det ösregna nästan hela tiden.



Idag var man sammanbiten när vi transportera oss över sjön i 6-7 m/s vind, alltstå ganska guppigt och blött.





1 kommentar:

  1. Ja, är man snigel eller daggmask och älskar regn, vatten och fukt, så var vi definitivt på rätt ställe! Regnkläderna fick sig en riktig omgång. Det regnade från alla vädersträck och åskan small också. Men det gick ju att fiska ändå!? Bra att veta att båt och besättning klarar 5-6 m/s, OCH FÅR FISK!!

    SvaraRadera