onsdag 8 juli 2009

På jakt efter gös !

Dags för hemfärd då blåst och åska börjar bli allt för närgången !
Man får hoppas att sommaren snart bjuder på lite stadigare väder, så det kan bli några fler fiskepass på denna efterlängtade semester

Skitfiske på er
Miche

Dagen började med spegelblank sjö och sol, så det var bara och slänga sej i plurret för lite svalka.
Men ju längre dagen gick ju mer ändrade himlen skepnad, så det kändes tryggast att bryta upp innan ovädret hann nå oss.

Idag vaknade man till strålande sol för omväxlings skull, och en fru som ville åka ut på Hjälmaren och sola litegrann.
Kanon man ställer upp direkt när frugan ber om lite båtbränna !
Med båten laddad och klar var jag på sjön snart nog med förhoppningen att jag skulle få fiska litegrann.
Idag tänkte jag mej en tur och leta efter några nya hotspots, men jag började fiska på en tidigare för oss känd plats.
2 kast och två fina gösar, hmm inte så lätt att flytta på sej :-)
Men jag lättade ankar och letadade vidare och hitta lite nya ekon på lodet.
I med aset till ankare, och i med ett par spön.
Hade några nopper ganska omgående, så det blev att nöta på och det gav 4 fina gösar till samt ett par mindre.
Det var bara och knacka in en ny waypoint, och vips så har man kanske hittat ett nytt litet smultronställe för detta roliga fiske



1 kommentar: