söndag 31 januari 2010

Fast i pimpelträsket ?

Ja då sitter man här igen,funderingar över en kopp kaffe vad man skà använda för prylar idag. Ska man hänga på en balanspirk eller Bergman eller Katrineholmare vilka krokar ska jag använda ja som vanligt så går det att ställa hur många frågor som helst om vad som gäller för dagen.
Med tanke på att jag inte är någon riktig pimpelfiskare så kan man tycka att dessa frågor inte skulle dyka upp, men jag tror faktiskt jag börjar känna tjusningen av att sitta ute i kylan och kolla i hålet om linan ska slaka eller om det känns någon stöt i de köldstela fingrarna.
Trots massor av snö och några grader kallt så vaknar man före klockan och vill bege sig iväg för att vara på plats när det händer om det nu gör det. Gårdagen gav lite vibbar om gamla tider då jag pimplade en del och hade svårt att låta bli att förlägga helgerna på på de isbeklädda vidderna.
Med Magistern som sällskap idag igen så beger vi oss på nya äventyr vart, när, hur spelar inte så stor roll bara att vara ut i goda vänners lag gör att man kan njuta till fullo av denna dag 

En liten fundering på morgonkvisten !!
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Is eller inte - fiske fångar en! Nu durrade telefonen, Mike väntar på gatan utanför.

    SvaraRadera