onsdag 13 januari 2010

I brist på fiske...

Ja, vad gör man när fisket ligger i träda? Man kan beställa grejor från Holland och pilla ihop en gäddspinnare. Färgpärlor, spinnskedar, silikonkjolar och diverse annat. Med ett par tänger och en ståltråd är det bara att börja pyssla, trots att julen är över. Slutresultatet, om det inte fångar fisk, passar faktiskt i granen nästa jul!?

Med hjälp av bilder från fiskebutiker på nätet pärlade jag ihop en 20 cm lång monstervarelse som säkert skrämmer slag på vårgäddorna!



Det var faktiskt inte svårt att få till kjolarna. De kom färdiga med en gummiring på mitten, som jag trädde på en speciell "metallpärla" med insvarvad fördjupning. Sedan spred jag ut gummitrådarna jämnt runtom, hälften hamnade uppåt och andra halvan nedåt.Dubbelt av allt! Skedar, krokar och kjolar. Slutresultatet syns nedan. Nästa steg är att fylla badkaret och kolla hur det verkar. Blir det väldigt illa gång, får jag helt enkelt göra om den. Jag visste inte riktigt vilka pärlor/metallkulor jag skulle sätta var. Det skulle vara bra om den inte dyker för mycket på huvudet eller rumpan.

Dags för badkaret, som sagt...

5 kommentarer:

  1. Är det hula hula kjolar som gäller framöver så får vi fanemej se gäddorna dansa samba.
    Känns som den insperation måste ha väckts tillsammans med 12 veckors plågan let´s dance...

    SvaraRadera
  2. fränt magistern ! ska bli spännande till våren och se om den fångar nå ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken jävla grej! Vad duktig du är pappa! PUSS /Maja

    SvaraRadera
  4. Man smittas av allt möjligt under nätfiske. Men man ska aldrig säga aldrig, rätt vad det är så hittar man någonting som är skitbra! Muskyjägarna i USA håvar ju stort på dylikt. Naturligtvis, (eller?), kommer hjälmarslemmisarna att vilja smaka på en sådan här? Sedan får man ju köpa grejor och man får något att sysselsätta sig med när vinden viner i knutarna...

    SvaraRadera
  5. Jag döper härmed högtidligt denna gäddmonsterspinnare till "T.I." Efter allas vår favoritdomare Tony Irwing förstås... (Nej nu får vi fan komma ut och fiska, det här spårar ju ur alldeles åt h.....e!)

    SvaraRadera