söndag 28 mars 2010

Hur används vår allemansrätt !!!!!!

Under min trevliga morgon fika blev jag avbruten av en tjej som
frågade om jag fiska, vänligt upplyste hon mej att jag inte fick
göra det på denna plats. Okej sa jag men jag fikar lite och njuter
lite av fågelkvitter och dett rinnade vattnet.
I nästa andetag berättar hon för mej att förra året så städade
hon bort tre sopsäckar med skit efter andra människor !
Dessutom hade hon hitta knivblad, fiskedrag och lina i sina hästhagar !
Jag blev mållös, är det så här man utnyttjar allemansrätten ?
Jag har alltid haft ett motto att fika väskan alltid är lättare när
man ska hem, så varför inte ta med sej skräpet hem ?
Dessutom hade människor uträttat sina behov i hennes hästhagar!!!
Vänligt talade hon om för mej att jag gärna fick tillbringa resten
av dagen på denna plats så jag tackade vänligt.
När jag sedan kommer tillbaka till platsen där jag parkerat bilen
gnager fortfarande tanken på hur illa man skött sig på denna fina
plats.
Med detta foto så förstår jag hennes besvikelse på hur människor
kan missbruka något så fint som vår allemansrätt !!
En lite annorlunda upplevelse !!!
Mike The piké

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar