måndag 22 mars 2010

Fortsatt lackerings arbete...


Eftersom jag hade annat att göra i Fredags så hann jag inte titta till lackerings arbetet som Matrosens duktiga flickvän har slitit med, så det var kul och komma in och se vilket fint underarbete hon hade gjort under Fredagen.
Så idag var det dags för Amanda att lägga gesällprovet, och lite pirrigt tror jag det var i morse, skulle det bli sjögång längs sidorna så gubbarna blir sjösjuka utan att lägga båten i sjön eller skulle det bli en prickfri spegelblank lackering.



När förmiddagen hade gått kunde jag inte stilla min nyfikenhet, utan jag gjorde ett litet kort besök och visst hon hade inte fått stora skälvan. Nej då Amanda hade laddat sprutan och vips så hade skutan fått ett nytt fint ytskikt att slita på. 
Vi hade önskemål om lite motivlackering men där tror jag gränsen gick denna gång. Men vi får se, vi kommer att pressa ur henne det med, för vi lär väl ha med hennes käre Matros och där kan vi utöva lite mer påtryckningar :-)
Efter detta återstår återmontering och lite kompletteringar inför stundande fiske säsong och polering av insidan av skutan.
Och vem ska polera invändigt  ????

Nu ska det snart fiskas !
Mike The Pike




1 kommentar: