lördag 27 mars 2010

Utökning i familjen Jerk....


Som vanligt när man besöker någon fiskebutik så känns det besvärligt att gå därifrån utan att man investerat i något, som sedan kan användas av frugan som pensionsförsäkring den dag man viker ner sig.
Alltså hon bör väl glädjas till alla investeringar som görs för att klara av det framtida fisket....
Besöket på Sporting medförde att dessa två skönheter fick följa med hem, för att snart få komma ut och hjälpa till och locka fram de riktigt stora gäddmammorna.
Det ska bli spännande och se hur dessa handgjorda beten uppför sig i vattnet när väl fisket kommer igång.
Att jag visar namnen på dessa beten gör jag enbart för att då får jag och Matrosen en riktig genomgång om historen bakom dessa beten vid nästa fiske tillfälle av vår duktiga Magister.
För det inte han kan om beten och dess historia är med säkerhet inte värt att veta !

En hopplös elev
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Nu har vi passerat gränsen. Handgjorda köpta beten. Visst är de fantastiska!? Och nu när jag fått lite rutin på dessa måste jag säga att det finns många svenska som t.o.m. är kvalitetsmässigt bättre än motsvarande amerikanska.
    Våra egna ödmjukt hemtillverkade skulle absolut platsa på "Sporting" hos dansken om vi lagt tid och pulver på e-tex-lackning och torkhjul...

    SvaraRadera